Pesanan Untuk Parents !

Author: Shafinaz AinaTime: Saturday, December 08, 2012Total: 0 Comments
Untuk PARENTS jea ?
budak ? akak ? abang ? nenek ? atok ? ( nenek nga atok pon pandai blogging jugak ke ? wooo, jangan maen2 zaman dah maju ! nenek nga atok sekarang nih dah lebih maju dan VOGUE dari budak2 sekarang nih ) * tolong laa SEDARKAN diri anda , bukan nak biadab tapi tolong laa berkelakuan yang lebih sepatutnyer. blogger-emoticon.blogspot.com
aina tengok yang dh tua sekarang nih dah macam orang muda laa pulak . KENYATAAN  ! pakaian yang ketat , mekap punyer laa tebal. tunjuk laa contoh yang baek skit . sori laa kalau aina salah tegur. blogger-emoticon.blogspot.com
so, berbalik kepada pesanan tadi. semua bole baca okey ! tepuk tangan sikit ! blogger-emoticon.blogspot.com pesanan ini sesuai untuk akak2 nga abang2 yang baru kahwin , akan kahwin atau seangkatannyer. buat preparation okey ? aina baca post ni kt FACEBOOK . jom add aina ? 

Kadang² memang parents akan geram sangat dengan perangai anak² yang mungkin menyebabkan mereka menjadi marah. Maklumlah penat balik kerja pulak tue, dengan masalah di ofis, masalah kewangan, masalah jem, risau mak ayah di kampung.
Seandainya di mulut kita, ingin terkeluar perkataan seperti
"Adik nie degil lah"
"Apasal la anak mak nie malas sangat!!"
"Bang**** punya budak, rosakkan telefon mak"
" bodoh laa kau nih ! "
" hisshh , kau nih menyusahkan aku jea !
dan ayat² seumpamanya.
Cepat² kita beristighfar dan tukar kan ayat tadi dengan
"Pandainya abang, tapi org pandai hanya berjalan dalam rumah, tak berlari²"
"Kakak nie pandai betul jaga adik, cuba usap² kepala adik tue"
"Allah sayang kalau kita tidur awal"
" adik, anak yang baekkan ? "
dan ayat2 laen yang lebih elok kite dengar dan budak2 akan lebih tersentuh hati mereka untuk mendengar cakap kita kan ? waahhh blogger-emoticon.blogspot.com
Cakap macam ini lagi dan lagi, InsyaAllah anak2 kita akan menjadi seperti yang kita ingini. Setiap kata2 ibubapa adalah doa buat anaknya. Jagalah lidah kita ^_^

*hebat kan ? aina xde anak lagi . SPM pon belum abis lagi dah gatal nak kahwin ! blogger-emoticon.blogspot.com
awak2 , klik laa iklan kita yang kat atas tue . terima kasih awak .


THANKS FOR READING!