A New Life Begins

Author: Shafinaz AinaTime: Sunday, June 01, 2014Total: 2 Comments
Agak nya sebulan skali bru aku update (ー ー;) Aku malas nak update sebab xtau nak cerita apa. Sekarang tengah busy 'membesarkan' badan jea kat rumah. Haha (T ^ T)
Result MARA hari tu , sedih sebab takde rezeki. Tapi insyaAllah kalau ada rezeki aku dapat lepas buat rayuan MARA. Ramai kot yang tak dapat sebab ada orang cakap tahun ni ramai yang apply. Tahniah siapa yang dapat. Kawan aku Aisyah dgn Ezai pun tak dapat apply medic dekat India. Yang dapat pun Suwe dgn Padeyy jea. Tu pun dalam negara. Maybe luar negara ramai sangat mintak sbb nak g oversea. Haha 
Harap rayuan MARA aku lepas insyaAllah , amiin (^∇^). Based kpada apa yang aku selidik ramai jugak yang tolak tawaran MARA ni sebab dapat bidang yang lain. Hah? mcm mne leh jadi gitu? Ramai yg complain mintak lain dpat lain. Takde rezeki kot nk dpat bidang yang korang nak tu. Harap sapa yang tolak tu aku dapat laa yea. Hahahaha 
Aku baca kat FB MARA tu, kebanyakannya parents jea yang busy dgn result ni. Anak-anak nye mana? Haha. Harapan parents kan anak nak dapat tajaan MARA. Tapi ada jugak yang complain kenapa pinjaman bkn biasiswa? 
Agaknya anak diorg tak bagi tahu kot. Program ni sebenarnya pinjaman boleh ubah. Kiranya dapat pointer bagus baru MARA jadikan sbgai biasiswa, takpun kena bayar 50% or 10%. Kalau yang JPA-MARA baru biasiswa kot. Kesian kat MARA tiba2 ramai yang complain pasal benda ni. Haha Aku anak jati MARA. Dari form 1 sampai form 5 k! *\(^o^)/*
InsyaAllah kalau betul laa takde rezeki aku dengan MARA. Dalam bulan sept nie aku akan fly ke Turki amik medic. Disponsor oleh DMA. haha Duit Mak Ayah. (ー ー;) Dalam usaha nak cari bantuan yayasan atau MARA sebab parents aku bukan mampu sangat nk support 6 tahun kat sana. Insyaallah dgn bantuan kawan ayah aku nak tolong mintak bantuan yayasan nnti kalau betul laa aku tak dapat rayuan MARA. 
Tapi dalam hati aku, berharap sangat dengan MARA ni. Sebab taknak susahkan parents aku nak tanggung aku nanti. Dapat MARA insyaallah aku tukar pinjaman kpd biasiswa. Mak aku pun nak sangat aku dapat MARA ni. Haha 



THANKS FOR READING!

2 comments

Monday, June 02, 2014

all the best k.. ;)dah berjaya boleh balas jasa mak ayah

Thursday, June 05, 2014

wah! Untung ler kak. All the best! Semoga berjaya ye kak . Insya-Allah, dpt ler tu.

Post a Comment